W necie sporo jest instrukcji jak wykonać manicure hybrydowy w domowym zaciszu. Ja również postanowiłam wtrącić swoje 3 grosze i stworzyłam ...

Jak wykonać manicure hybrydowy- krok po kroku

By | 10/29/2016 9 comments
W necie sporo jest instrukcji jak wykonać manicure hybrydowy w domowym zaciszu. Ja również postanowiłam wtrącić swoje 3 grosze i stworzyłam ten post. Może akurat części z Was okaże się pomocny.


Co będzie nam potrzebne:

- lampa UV lub LED
- pilniczek
- buffor
- waciki bezpyłowe
- cleaner
- baza hybrydowa
- lakier hybrydowy
- top hybrydowy
- oliwka do skórek

Krok 1

Przygotowanie płytki paznokcia

Na wstępie musimy przygotować płytkę paznokcia. Jest bardzo ważne aby wykonać to skrupulatnie. Prawidłowo przygotowana płytka to pewność tego, że lakier nam nie odpryśnie.

Drewnianym patyczkiem delikatnie odsuwamy skórki. Nie robimy tego siłowo! Metalowe kopytko jest lepsze, ale dla niewprawionych osób może okazać się problematyczne. Dużo łatwiej jest nim zrobić sobie krzywdę, dlatego jeśli wcześniej nie wykonywaliście tego samodzielnie, darujcie je sobie. Pamiętajmy też o skórkach po bokach paznokcia, są równie ważne, a często o nich zapominamy.
Nie polecam używać preparatu do usuwania skórek krótko przed wykonywaniem manicure hybrydowego- nie jesteśmy w stanie całkowicie usunąć tłustych pozostałości, co może spowodować szybsze odpryskiwanie hybrydy.

Pilniczkiem skracamy i nadajemy odpowiedni kształt paznokci. Zawsze w tym celu używamy delikatniejszej strony pilniczka (gradacji 180). Łatwo to wyczuć palcami. To ta strona o mniejszych drobinkach.

Kiedy mamy już odpowiedni kształt przystępujemy do zmatowienia płytki. Bufferem ( bloczkiem polerskim) bardzo delikatnie spiłowujemy wierzchnią świecącą warstwę paznokcia. W tym celu również używamy tej delikatniejszej strony buffera.

Krok 2

Kolejnym krokiem jest odtłuszczenie płytki paznokcia. Używamy w tym celu cleanera. Nasączamy nim wacik bezpyłowy, po czym przykładamy do płytki, dociskamy i zsuwamy w stronę wolnego brzegu. Czynność powtarzamy kilkukrotnie aby dostać się do wszystkich zakamarków przy skórkach. Możemy też użyć cleanera w pędzelku, którym dokładnie 'malujemy' paznokcia. Powtarzamy czynność na wszystkich paznokciach i czekamy chwilę aż odparuje.

Krok 3 (można pominąć)

Na paznokcie nakładamy primer bezkwasowy. Cienka warstwa z pominięciem skórek. Zwiększa on przyczepność bazy, ale jeśli go nie posiadacie spokojnie można ten krok pominąć. Osobiście jednak go polecam, bo rzeczywiście przedłuża trwałość mani. Zniknął też u mnie problem z takim odchodzeniem hybrydy od paznokcia. Niby hybryda nie odpryskiwała, ale widziałam czasem, że oddzieliła się od paznokcia po bokach.

Krok 4

Nakładamy cienką warstwę bazy hybrydowej uważając aby nie najechać na skórki. Nie zapominamy też o zabezpieczeniu wolnego brzegu. Następnie utwardzamy w lampie UV 30-60 sec. Zwykłej bazie wystarczy 30 sec. na Proteinowa czy Hardi lepiej dać 60 sec.

Krok 5

Nakładamy pierwszą cienką warstwę wybranego koloru lakieru hybrydowego. Utwardzamy w lampie 30 sec. Jeśli zdarzy nam się zalać skórki należy to wytrzeć (polecam drewniany patyczek) przed utwardzeniem lakieru w lampie. Po utwardzeniu jest już po ptokach i nic z tym nie zrobimy.

Krok 6

Nakładamy drugą warstwę lakieru hybrydowego i ponownie utwardzamy 30 sec.  Jeśli kolor nie będzie miał odpowiedniego krycia powtarzamy czynność, ale staramy się nie nakładać za dużo warstw, aby nasze mani nie było za grube.

Krok 7

Zabezpieczamy naszą stylizacje nakładając na całość top hybrydowy. Robimy to bardzo dokładnie zwłaszcza na bokach, nie zapominając oczywiście o wolnym brzegu. Całość utwardzamy w lampie 60 sec.

Krok 8

Po odczekaniu chwili (dosłownie 10 sec.) przemywamy paznokcie cleanerem w celu usunięcia warstwy dyspersyjnej. Robimy to identycznie jak w kroku 2. Jeśli używaliśmy topu bez warstwy dyspersyjnej, pomijamy ten krok.

Krok 9

Nasz manicure hybrydowy jest już gotowy, ale jeszcze na koniec polecam wetrzeć w skórki odrobinę oliwki do skórek. Zajmie nam to dosłownie chwilkę, a pięknie nam je nawilży.

To na tyle mamy już perfekcyjnie nałożony lakier i możemy cieszyć się naszym mani tygodniami.

Czy taki instruktaż był dla Was przydatny?
O czym byście chcieli poczytać w następnym poście krok po kroku ?

Nowszy post Starszy post Strona główna

9 komentarzy:

  1. Takie wskazówki zawsze są przydatne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny post zawsze sie przydaje mini instruktaż jesli chce się zacząć przygodę z hybrydą :) Ale bardzo ciekawi mnie co to za kolorek? To nie jest czasem Orange Lolipop z Semilaca? Prezentuje się pięknie! :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyda się troszkę wiedzy o hybrydach ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przydatny :P ja spróbuję z tym primerem, bo mam ten problem, ze mi hybryda odpryskuje malutkimi kawałeczkami, i zobaczymy moze bedzie sie dłuzej trzymać też i u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez primera baza proteinowa odpada Mi płatami. Bez niej nie ma nawet sensu jej nakładać. Jakoś na 2 dzień już musiałam zmieniać mani. Nigdy więcej o niej nie zapomnę.

      Usuń
  5. Removera do skórek używam tuż przed pomalowaniem i jak na razie nie zauważyłam różnicy w trwałości. Instrukcja jak dla mnie idealna. Dla początkujących lektura idealna. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To masz szczęście. Nie jest to wskazane dlatego o tym wspomniała. Każdy jednak robi jak uważa. Mi niestety skraca to trwałość mani, widzę jak odchodzi własnie przy skórkach mimo przemycia. Na szczęście skórki mam takie, że nie potrzebuje niczego do ich usuwania :)

      Usuń
  6. Moja absolutna mistrzyni manicure ♥ Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie komentarze z linkami służące reklamie bloga, będą usuwane!
Za wszystkie inne serdecznie dziękuję :*